Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Zwoleniu przypomina, iż w powszechnie obowiązujących przepisach prawa nie uregulowano terminu, w którym przewoźnik lotniczy zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamacje dot. zniszczenia, uszkodzenia lub utraty bagażu rejestrowanego. Zgodnie z interpretacją stosowaną przez Prezesa UOKiK przewoźnik lotniczy jest zobowiązany zatem do udzielenia odpowiedzi na ww. reklamacje w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania (art. 7a ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.).
Natomiast w przypadku odpowiedzi na reklamacje, które są związane z odszkodowaniem za opóźnienie lotu wynoszące co najmniej 3 godziny albo odwołaniem lotu z innych powodów niż zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez przewoźnika lotniczego, obowiązuje termin 30 dni (art. 205c ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, Dz. U. z 2023 r. poz. 2110).
Przewoźnik lotniczy - terminy odpowiedzi na reklamacje
Archiwum
15-07-2024Data publikacji, 15-07-2024
jkrolAutor, jkrol 564Ilość wyświetleń, 564