Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 369 z późn. zm.).
Funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów powiatu zwoleńskiego pełni Pani Anna Szymańska.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów w środy i czwartki w godzinach 7:30 - 15:30 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zwoleniu, przy ul. Wł. Jagiełły 4, pok. Nr 8.
e-mail: konsument@zwolenpowiat.pl
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy :
- udzielanie bezpłatnych informacji i porad w zakresie przysługującym konsumentom praw;
- występowanie na rzecz konsumentów do przedsiębiorców w obronie ich interesów;
- udzielanie pomocy w kierowaniu spraw na drogę postępowania sądowego;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- występowanie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
- składanie wniosków o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów.
Wnioski do pobrania:
1. Wniosek o udzielenie pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta.